Car spotting a la americana (I)

Un cop arribats a les muntanyes de Colorado, més o menys a mig camí entre Chicago i San Francisco, crec que és un bon moment per donar un cop d’ull als cotxes que em vaig trobar en aquesta primera meitat del viatge de noces. Com ja sabeu, una de les meves aficions preferides quan viatjo és fer car spotting i, en aquest sentit, fer-ho en un país amb una cultura automovilísticament tan interessant i variada com els Estats Units pot convertir-se en una experiència d’allò més gratificant.

Com sempre, trobareu totes les fotos al compte de Colla Verglas a Google+ (81) o clicant directament a sobre de qualsevol imatge.

Començant per la ciutat de Chicago, haig d’admetre que vaig quedar una mica decepcionat. Tot i que la cosa va començar força bé — vaig veure un Fisker Karma només sortir de la estació de tren — durant els tres dies que vam estar-hi vaig veure més aviat poques cosetes interessants.

La única cosa a destacar va ser un petit concessionari Bentley a tocar de la John Hancock Tower en el que s’hi amagava un petit esportiu de 1.001 CV de potència i 407 km/h de velocitat màxima. Per desgràcia, estava tan aprop del finestral que no vaig poder fer-li cap foto en condicions… així que haureu de conformar-vos amb aquesta del Rolls Royce Phantom que tenien aparcat just al davant.

La següent parada del viatge va portar-nos al Indianapolis Motor Speedway Hall of Fame Museu, del que ja us vaig parlar en el seu moment. Tot i arribar ben d’hora pel matí, creuar-nos amb aquest Chevrolet Corvette C2 Stingray va ser una sorpresa molt agradable i una manera molt motivant de començar el dia. De fet, aquest va ser el primer muscle car que vaig veure en tot el viatge… tot i que, obviament, no seria l’últim.

El dia que vam visitar el circuit d’Indianapolis s’estaven disputant uns entrenaments privats de la Indy Lights, una mena de GP2 a la americana. Veure rodar els cotxes a pista va estar força bé, però per desgràcia això va tenir com a conseqüència la suspensió de les visites guiades a la torre de control i al famossíssim brickyard. Una llàstima.

Mentre disfrutàvem dels entrenaments, Al Capone va treure el cap per saludar…

Abans de marxar, i quasi de casualitat, vam veure aquest espectacular Ford GT aparcat just davant de la entrada principal i de l’edifici d’oficines que hi ha a l’exterior del complex. Quan estava tirant les fotos va aparèixer l’amo, i lluny d’enviar-me a cagar per estar fent fotos del seu joguet, el bon home es va posar a xerrar amb mi com qui no vol la cosa. Definitivament, cal més gent així…

Fent un viatge com aquest no és gaire difícil creuar-se amb muscle cars de primer nivell. Aquest Plymouth Hemi ‘Cuda va aparèixer del no res en un semàfor perdut a mig camí de ves a saber tu on a l’estat de Missouri. Temps just per agafar la càmera del seient del darrera, enfocar i disparar.

Durant el cap de setmana les possibilitats de creuar-te amb una concentració de clàssics augmenten de forma exponencial. Fa unes setmanes ja us vaig parlar de la trobada de muscle cars amb la que em vaig topar a California, MO. Aquell mateix matí una petita cominitiva ens va donar la benvinguda al Gateway Arch de Saint Louis.

Em perdonareu però tot el tema dels clàssics nordamericans dels anys 50 i principis dels 60 no l’acabo de dominar massa. Qualsevol ajuda per identificar-los serà benvinguda.

Irònicament, els que sí coneixia eren aquest buggy hortera basat en un Beetle i el Chevrolet Camaro Convertible aparcat just al darrera.

La ruta d’aquell dissabte ens va portar per una zona molt recomanable plena de vinyes i petites bodegues, i on sobretot destacaven dos pobles encantadors — Washington i Hermann. Al primer poble ens vam creuar amb aquest cotxe. Sembla tret de la pel·lícula Grease!

Una metres més enllà, aquest es-pec-ta-cu-lar Chevrolet Corvette C3 Convertible estava aparcat enmig del carrer com qui aparca el seu SEAT Panda. Preciós… i immaculat!

Quan feia fotos a pick-ups com la de la imatge, sovint em preguntava què pensaria algú si veiés un paio tirant fotos a un trasto vell i atrotinat sense cap valor aparent. És, per així dir-ho, com si un americà fer una foto a una Nissan Vanette de 1988 perquè la troba divertida.

Què em dieu d’aquesta Chevrolet Blazer que vam veure a Hermann? De rigidesa estructural no sé com deu anar, però divertida ho és un munt.

Curiosament, Hermann va ser una autèntica mina d’or si parlem de cotxes. A aquesta particular pick-up hem de sumar aquest no menys espectacular Hummer H1 original. M’encanten les DESCOMUNALS defenses davanteres — i és que mai se sap quan et trobaràs un elefant africà a la carretera — cal anar protegit!

Quan ja pensava que no em quedava res per veure, aquest Willis militar va aparèixer del no res per rematar la jugada. El cotxe estava immaculat, i els detalls — com la destral acoplada al costat del conductor — eren senzillament genials!

Un Willis, una Harley Davidson i una bandera americana. Es pot demanas més?

Tot i no ser un cotxe en el sentit estricte de la paraula, no vaig poder evitar fer una foto a aquest Renault 5 Turbo que vam trobar en una botiga d’antiguitats. Renault va fer una temptativa de comercialitzar-lo (la versió normal amb motor davanter, a la que van anomenar Le Car), però al final tot va quedar en un no res.

A Jefferson City, capital de l’estat de Missouri, vam veure aquest espectacular Dodge Charger. I dic espectacular en el sentit més irònic de la paraula…

Al seu costat, aquest aquest no menys espectacular Dodge Omni – la versió yankee del Talbot Horizon — feia dels dos una combinació d’allò més surrealista.

Abans d’anar a dormir, però, el destí ens guardava una sorpresa extra — poc després, per cert, de la trobada a California, MO. Aquest Toyota Corolla AE86 Sprinter Trueno estava aparcat al restaurant on vam anar a sopar. No sé si s’aprecia a la imatge, però per dintre estava completament despullat, només hi quedava el seient del conductor. That’s the spirit!

Diumenge va ser el dia en que vam fer la ruta, a priori, més avorrida. Perquè, creieu-me, poques coses hi ha més avorrides que creuar l’estat de Kansas un diumenge de maig. Tot i així, aquest Pontiac GTO ens va demostrar que mai es pot menysprear el potencial amagat de la Amèrica profunda…

… perquè poc després, al següent poble, ens vam creuar amb aquesta pick-up aparentment destartalada. Tot i el seu estat, el motor V8 que amagava sota el capó sonava de meravella.

La guinda al pastís la va posar aquest ESPECTACULAR hot-rod que vam enganxar a una benzinera sortint de Hutchinson, després de veure el Kansas Cosmosphere & Space Museum. Vaig tenir el temps just de parar, agafar la càmera i disparar. Vint segons més tard i no l’hagués agafat! Jo que he vist Gumball una dotzena de vegades, sempre he sentit una certa fascinació per aquests trastos… tot i que a la peli no acabin de quedar del tot bé. Veient la simplicitat dels col·lectors i l’escapament, m’imagino que us podeu fer una idea del so, oi?

Ja per acabar, d’aquí a Colorado la veritat és que no vam veure cap més cosa digna de menció. A aquest Chevrolet Camaro — així com al següent Ford Mustang — els hi vaig tirar fotos més per la llum del moment (darrera hora de la tarda, “la hora màgica”) que pels cotxes en sí…

Després de tot, a aquelles alçades del viatge ja m’havia quedat més que clar que d’especial aquests cotxes en tenen més aviat poc. Mustang, Camaro, Challenger, Charger… i fins i tot el Corvette. S’en veuen tants que després d’un parell de dies un passa a donar-lis la mateixa importància que aquí podria tenir un Volkswagen Golf GTI. Tot i així, perquè jo tenia un problema logístic amb l’equipatge que si no no m’hagués importat fer aquest viatge en un d’ells, eh?